نفیس ها

جزوات آموزشی و تحقیق و گزارش کار

نفیس ها

جزوات آموزشی و تحقیق و گزارش کار

کتاب تولید مثل و خودتکثیری ربات ها

کتاب تولید مثل و خودتکثیری ربات ها


ربات هایی که زاد و ولد می کنند و فرزندانشان به آن ها کمک می کنند. نظریه تولید مثل در ربات ها به تفاسیر مختلف در گوشه وکنار سیستم های علمی جهان در حال رشد می باشد. در این کتاب سعی شده همراه با اشاره به قسمتی از کلیات این نظریه یک مثال از رده ی پایین این نمونه خودتکثیری رباتیک را برای خواننده توضیح دهد. در نسخه کامل این کتاب در 200 صفحه به تمام رده های این رباتها تا پیشرفته ترین حالت پرداخته شده است که در صورت استقبال محققین انتشار می یابد.

تعداد مشاهده: 712 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 24

حجم فایل:567 کیلوبایت

 قیمت: 2,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    pdf

  • محتوای فایل دانلودی:
    pdf

شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان دیواندره (واقع در استان کردستان)

شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان دیواندره (واقع در استان کردستان)


شیپ فایل محدوده سیاسی شهرستان دیواندره
در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود است:
- نام شهرستان
- مرکز شهرستان
- مساحت شهرستان به کیلومتر
- محیط شهرستان به کیلومتر
- مساحت شهرستان به هکتار

تعداد مشاهده: 340 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: shp

تعداد صفحات: 1

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    این شیپ فایل، در یک فایل فشرده با پسوند rar ارائه شده است که بعد از دانلود باید آن را از حالت فشرده خارج کنید تا در محیط نرم افزار GIS قابل نمایش باشد.

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایلی وکتوری با پسوند shp

بررسی نقش معماری ارگانیک در طراحی محیط های اقامتی هماهنگ با ارزش های بوم گردی

بررسی نقش معماری ارگانیک در طراحی محیط های اقامتی هماهنگ با ارزش های بوم گردی


چکیده
چگونگی برخورد با طبیعت و معماری در آن، واکنشی است که هر انسان در نقاط مختلف زمین داشته و خواهد داشت و معماری با ارزش باقی مانده از دوران گذشته نشان دهنده فائق آمدن او به صورت کامل یا ناقص بر عواملی همچون مسائل اقلیمی، آب و هوا و … می باشد. از اینجاست که معماری های بومی گوناگون در کشورهای مختلف جهان همخوان با اقلیم وفرهنگشان به وجود آمده است امروزه بوم گردی در نواحی طبیعی سراسر جهان به یک فعالیت مهم اقتصادی تبدیل شده است. برای گردشگران فرصتی را پدید آورده است تا بتوانند نماد های طبیعی و فرهنگی را تجربه کنند و اهمیت تنوع زیستی و فرهنگ های محلی را دریابند با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی بوم گردان مجموعه های اقامتی می باشد و از طرفی خود این مجموعه های اقامتی در بستر طبیعت قرار می گیرند، نگارنده سعی بر آن داشته تا از میان نظریه های موجود ، از معماری ارگانیک بهره جوید ، و به بررسی نقش این معماری در طراحی محیط های اقامتی هماهنگ با ارزش های بوم گردی بپردازد.
واژه های کلیدی: بوم گردی، طبیعت، معماری ارگانیک











مقدمه
یکی از فعالیت های مهم و تاثیر گذار در صنعت بوم گردی همان طبیعت گردی است. این نوع از گردشگری فرصت مناسبی را برای گردشگران بوجود می آورد تا در کنار استفاده از طبیعت بکر و دست نخورده محیط اطراف خود با فرهنگ های مختلف و چگونگی حفاطت از فرهنگ های بومی و محلی آشنا شوند. این شرایط برای جوامع محلی و روستاها و نواحی دور دست طبیعی درآمد خوبی ایجاد می کند.
واژه بوم گردی نسبتا واژه جدیدی است که بیشتر مواقع درک درستی از آن وجود ندارد و به شکل درست مورد استفاده قرار نمی گیرد. برخی با برداشتی سطحی از این واژه می کوشند تا گردشگران را به حفظ محیط زیست ترغیب نمایند ، این اقدام آنها تنها یک برنامه ساده طبیعت گردی است وبعضأ ممکن است حتی تاثیرات منفی اجتماعی و زیست محیطی در برداشته باشد.



بوم گردی

اولین تعریف جامع، کوتاه و معتبر توسط انجمن بین المللی بوم گردی در سال 1990ارائه شد: " بوم گردی سفر مسئولانه به مناطق طبیعی به منظور حفاظت محیط زیست حفاظت بهبود اوضاع اقتصادی جوامع محلی. همزمان با کسب آگاهی و تجربه بیشتر، نیاز به یک تعریف جامع و کامل افزایش یافت. جدیدترین و کامل ترین تعریف توسط Marth Honey 1999 ارائه شد: بوم گردی، سقر به مناطق حساس، بکر، سالم و معمولاحفاظت شده می باشد، که درآمد آن صرف حفاظت محل شده و مستقیماً در رشد و توسعه اقتصادی و تقویت سیاسی جوامع محلی تأثیر گداشته و موجب تکریم فرهنگ های گوناگون و حقوق بشر می گردد.
به همان اندازه که آگاهی و تجربه نسبت به فعالیت های بوم گردی افزایش می یابد، نیاز به ارائه تعاریف جامع تر و تفصیلی تر بیشتر احساس می شود، در سال 1999 مارتا هانی تعریفی عالی و دقیق از بوم گردی ارائه نمود:
" بوم گردی معمولا سفری است به مناطق حفاظت شده بکر و آسیب پذیر که سعی می شود تاثیر این سفر بر محیط اندک باشد، در مقیاسی کوچک انجام پذیرد، به افزایش سطح آگاهی گردشگران کمک نماید، سرمایه هایی را برای حفظ محیط زیست فراهم کند، به طور مستقیم به توسعه اقتصادی و اقتدار سیاسی جوامع محلی کمک کند و به فرهنگ های مختلف و حقوق بشر احترام بگذارد." به هر حال، در بین سازمان های درگیر با فعالیت بوم گردی ، سازمان حفظ جنگل ها و منابع طبیعی، تعریف ارائه شده توسط اتحادیه جهانی حفظ محیط زیست در سال 1996 را به شرح زیر پذیرفته است:
"سفر مسئولانه به محیط زیست و بازدید از مناطق طبیعی به منظور لذت بردن، بهره مندی و درک طبیعت ، همراه با درک ویژگی های گذشته و حال فرهنگ بومی که به حفظ محیط زیست کمک می کند و دارای تاثیر بسیار کم گردشگر بر محیط زیست است و در برگیرنده فعالیت اجتماعی، اقتصادی سودمندی برای مردم محلی است.طبق این تعریف از بوم گردی ، منابع طبیعی به عنوان جاذبه گردشگری بدون تخریب محیط زیست مورد بهره برداری قرار می گیرد و بوم گردی ابزاری مهم برای مدیریت و توسعه مناطق حفاظت شده به حساب می آید که باید در مرحله اجرا از انعطاف لازم برخوردار باشد. (درام 1378, 6)


طبیعت
ما با قوانین طبیعت هم سو و هم صدا هستیم و این قوانین بر ما حاکمیت دارند و همه اعمال ما بر اساس آن هاست(لوکوبوزیه)
طبیعت آشکارا قصد دارد به انسان نظم، وضوع و اطاعت از قوانین آفرینش و تکامل را بیاموزد. بر این اساس اصولی که بر مبنای آنها روابط انسان با محیط شکل می گیرد و در آفرینندگی آن نقش دارد عبارتتد از:
1- بهره برداری از طبیعت: یعنی انسان از عوامل و عناصر موجود در طبیعت استفاده می کند.
2-بهره گیری از طبیعت: یعنی انسان از عوامل و عناصر طبیعت دخل و تصرف و گاه دگرگونی هایی انجام می دهد تا آن را به صورت و شکل مورد نظر خود در آورد.
3-گاهی بشر بصورت نمادین از مظاهر و عوامل طبیعت بهره می گیرد: برای رساندن مفهوم خاص (گلپرور فرد 1388)
از دیگر مفاهیم و عناصر معمارانه ای که طبیعت می تواند در تشخیص شان نقش محوری داشته باشد می توان به مرکز و مکان مسیر، حوزه و محوطه اشاره کرد. به عبارتی هر عارضه طبیعی جهات و حوزه هایی را تعیین می کند که بشر را در یافتن عناصر فوق یاری داده است مانند کناره های دریا، رودخانه ها، تپه ها، کوه ها و ... (بورگ 1375, 42)
آلبرتی گفته است که معماری باید با طبیعت مقایسه شود و معماران باید سعی کنند قانون های طبیعت را بفهمند و درمعماری منعکس کنند بویژه تناسبات ایده آل طبیعت را.
این عقیده تا آنجا پیش می رود که جان راسکین ، هرآنچه که در معماری زییا و خوشایند است، تقلیدی از فرمهای طبیعت می داند ، او می خواست با مشاهده جزئیات طبیعی و چشم اندازها روش های برای درک طبیعت بیابد.

تعداد مشاهده: 236 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:1,991 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


دانلود طرح توجیهی فنر تخت اتومبیل

دانلود طرح توجیهی فنر تخت اتومبیل


این طرح توجیهی در رابطه با فنر تخت اتومبیل می باشد که بر اساس آخرین تغییرات توسط کارشناسان متخصص با دقت
نگارش و جمع آوری شده است.
این فایل برای کارآفرینان در زمینه فنر تخت اتومبیل مناسب می باشد.

این طرح توجیهی شامل :
مقدمه و خلاصه ای از طرح
فهرست مطالب
جداول و محاسبات مربوطه
موضوع و معرفی طرح
هزینه تجهیزات
ظرفیت
سرمایه گذاری کل
سهم آورده متقاضی
سهم تسهیلات
دوره بازگشت سرمایه
اشتغال زایی
فضای مورد نیاز
تعداد و هزینه نیروی انسانی
استانداردهای مربوطه
بازارهای داخلی و خارجی
توجیه فنی و اقتصادی طرح
عرضه کنندگان و ...

مناسب برای :
- اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
- گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
- ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
- گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
- ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی
- مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی

این طرح توجیهی (مطالعه امکان سنجی، طرح کسب و کار، طرح تجاری یا BP) در قالب pdf و در حجم 17 صفحه به
همراه جداول و کلیه محاسبات مربوطه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تعداد مشاهده: 359 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:111 کیلوبایت

 قیمت: 1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


اکپرسیونیسم انتزاعی

اکپرسیونیسم انتزاعی


بخشی از متن اصلی :
مقدمه
اکسپرسیونیسم انتزاعی یا Action Painting که با نام جکسون پولاک ( Pollock )گره خورده است در ایالات متحده در برابر مکاتب بزرگ نقاشان مدرن اروپایی، توانست چشمهای بسیاری را به خود معطوف کند. این جنبش فراگیر که بزودی دامنه خود را تا دیگر کشورهای جهان نیز گسترش داد، به دنبال خودو چون بسیاری از پدیده های هنری قرن بیستم مبانی تئوریک و نظری خود را نیز متولد کرد. هارولد روزنبرگ که از نظریه پردازان برجسته در هنرهای تجسمی محسوب می شود، بخشی از مباحث و مقولات مرتبط با این مکتب آمریکایی را در مجموعه مقالات خود به بحث کشاند که در زیر بخش اول آن را می خوانید.
نقاشی تجربی آمریکا در سالهای ۱۹۳۹ ـ ۱۹۳۰ اساساً با انتزاع هندسی سروکار داشت. بیشتر نقاشان و پیکرتراشان اروپایی که در دهه های چهارم و پنجم به امریکا رفتند از پیشتازان کوبیسم یا انتزاع هندسی بودند. موندریان که بدون تردید مهمترین شخصیت در جمع هنرمندان پناهنده به امریکا بود اسوه یی بود برای تمام کسانی که از گروه هنرمندان انتزاعی امریکا پیروی می کردند. با وجود ظهور این پیشوای انتزاع هندسی، نقطه اوج نخستین موج هنر انتزاعی امریکا، با شگفتی، انقلاب در اکسپرسیونیسم انتزاعی با سوررئالیسم، مخصوصاً سوررئالیسم پویای «میرو، ماسون، ماتا» است؛ لیکن در ردیابی آن باید آثار کاندینسکی،سوتین و حتی سبک متأخر پیکاسو را مورد توجه قرار دهیم. پیشگامان امریکایی نظیر گورکی،وبر و داو پی بردند که اینان در کدام عرصه مستقیماً نفوذ نکرده اند. اکسپرسیونیسم انتزاعی از نخستین روزهای پیدایش در ۱۹۴۲ تا شناسایی رسمی اش در ۱۹۵۱ در «موزه هنرهای نوین» با نام «نقاشی و پیکرتراشی انتزاعی آمریکا» به نیرومندترین جنبش اصیل در تاریخ هنر آمریکا تبدیل شد. در این دوره نقاشان و پیکرتراشان از شرکت و دخالت خویش در پدیده های جنجال برانگیز آگاه بودند چند منتقد مخصوصاً کلمنت گرینبرگ به دفاع از جنبش نوین برخاست.
فهرست مطالب
مقدمه 1
فصل اول : ( سبک هنری اکسپرسیونیسم (Expressionism ) )
پیشینه 4
اکسپرسیونیسم Expressionism) ) 5
موضوع و مضمون آثار اکسپرسیونیستی Expressionisti) ) : 6
عقاید اکسپرسیونیست ها Expressionistha) ): 6
قالبهای ادبی و هنری: 7
اکپرسیونیسم در آلمان 8
گراوورهای اکسپرسیونیستی 11
فصل دوم : هنرمندان سبک اکسپرسیونیسم Expressionism) )
ونسان ویلِم ون گوگ 14
ادوارد مونک 17
جیمز انسور 22
ژرژ رئو 27
امیل نولده 31
گروه «پل» 34
ارنست لودویک کیرشنر 36
اریش هگل 38
اوتومولر 38
ماکس پکشتاین 39
کارل اشمیت- روت لوف 39
گروه سوار آبی 40
واسیلی کاندینسکی 40
فرانتس مارک 47
اگوست ماکه 50
الکسی فن یاولنسکی 51
فصل سوم : سبک اکپرسیونیسم انتزاعی( ( Abstract Expressionism
پیشینه 54
اکپرسیونیسم انتزاعی Abstract Expressionism 55
هنرمندان 56
ویژگی ها 57
نقاشان معاصر امریکایی و گریز از فلسفه 58
تداخل در بوم 62
مکاشفه 65
نتیجه گیری 67
فهرست منابع و مآخذ 69
فهرست اینترنتی 70
این فایل به همراه چکیده، فهرست مطالب، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word و قابل ویرایش در اختیار شما قرار
می گیرد.
تعداد صفحات : 70

تعداد مشاهده: 403 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 70

حجم فایل:1,217 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: