نفیس ها

جزوات آموزشی و تحقیق و گزارش کار

نفیس ها

جزوات آموزشی و تحقیق و گزارش کار

روش های تدریس

روش های تدریس


مقدمه
از زمانی که انسان خلق شده بشر همواره دنبال دانش اندوزی و کسب علم بوده و با طراحی برنامه ها و آموزش های گوناگون پرورش و آموزش همواره با موفقیت ها و فراز و نشیب هایی در آموزش روبرو شده با تحلیل وقاع گذشته دو مشکل اساسی جهت توسعه و غنی سازی برنامه های مذکور قابل مشاهده است:
1) عدم تأثیر فعالیت های پرورشی بر سرنوشت دانش آموزان
2) نقصان اثر بخشی نظام برنامه ریزی درسی در حوزه آموزش و پرورش که حل دو مشکل یاد شده در گرو اقدامات متنی بر یافته های عملی و تجر بی متکی برارزش های دینی و ملی است.
در نظام آموزش و پرورش کشور برنامه درسی به غلط در کتاب درسی خلاصه گردیده و به تدریج «محتوی محوری» سیطره سنگین خود را بر اغلب فعالیت های مدرسه ای تحمیل نموده و تقریباً تمام وقت دانش آموزان با کتابهای درسی پر می شود و یقیناً در چنین فضایی تغییر و تحول در جهت افزایش اثربخشی فعالیت های درسی و چشاندن حلاوت و شیرینی و تلاش کوششهای علمی به صورت فردی و اجتماعی به دانش آموزان بسیار دشوار بوده و راه ساختن انسان های مطلوب برای آینده را بس طولانی خواهد نمود که همواره باید با همت معلمان، مربیان وکارشناسان متعهد تغییرات بنیادی و مطلوب در نظام برنامه ریزی درسی و نظام ارزشیابی تحصیلی شاهد باشیم و این کار جز با روش های فعال و نقطه اثرات، پیشنهادات، انقادات میسر نمی شود.

پیش گفتار
زندگی بدون یادگیری و آموزش همچون مردابی در حال تقلیل وفساد است. از زمانیکه آموزش و یاد دادن شروع شد نحوه انجام دادن این فعالیت یعنی چگونگی آموختن و روش های تدریس مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفت. هنر معلم در انتخاب این شیوه ها و روش مؤثر می باشد. از آجا که توانایی های افراد متفاوت است نحوه یادگیری و چگونگی آموزش نیز متفاوت خواهد بود.

روش های تدریس
یکی از عناصر اصلی دربرنامه درسی وطراحی آموزش، موضوع روش های یاددهی، یادگیری است. کلیه اقدامات، تصمیمات، ضمن اجرای روش به مرحله ظهورمی رسد ویادگیری اتفاق می افتد.
درطراحی آموزشی، موضوعاتی چون اهداف، روش های ارزشیابی، وسایل آموزش .... تدوین واز طریق روش تدریس به راه کارهای عملی تبدیل می شود. اگر روش تدریس مورداستفاده به خوبی انتخاب واجرا شود بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا می کنند.
درنتیجه روش های یادگیری دردانش آموزان آموزش داده می شود وآنان می دانند چگونه یادبگیرند که یادبگیرند.(یادگیریِ یادگیری )
معلمان درمقام برنامه ریز وطراح آموزش درچند گروه قرارمی گیرند که با شناخت ویژگی های خاصی، حرفه ای یا غیرحرفه ای بودن آن ها مشخص می گردد.
1- معلمان حافظه گرا (غیرحرفه ای)
2- معلمان معلم مدار (غیرحرفه ای )
3- معلمان عمل گرا (حرفه ای )
4- معلمان شاگردمدار (حرفه ای )
روش های تدریس از زوایای گوناگون قابل تقسیم بندی است .
الف ) روش تاریخی که شامل: 1- روش سقراطی 2- نظام مکتبی (درایران)
ب) روش های جدید که شامل: 1- روش توضیحی 2- روش سخنرانی
3- روش اکتشافی 4- حل مسئله 5- مباحثه ای 6- پرسش وپاسخ
7- انفرادی 8- واحدکار(پروژه) 9- روش نمایشی 10- روش بدیعه پردازی
11- روش بازیهای تربیتی 12- روش ایفای نقش
13- روش دریافت مفهوم 14- روش استقرایی
15- روش آزمایش وکاوشگری و....

تعداد مشاهده: 199 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:92 کیلوبایت

 قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


دفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالات

دفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالات


دفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالاتدفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالاتدفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالاتدفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالاتدفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالاتدفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالاتدفترچه آزمون ورود به حرفه مهندسان عمران (نظارت)1-سال 90 همراه با کلید سوالات

تعداد مشاهده: 200 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:731 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


دانلود طرح توجیهی تولید ریخته گری تحت فشار آلومینیوم

دانلود طرح توجیهی تولید ریخته گری تحت فشار آلومینیوم


این طرح توجیهی در رابطه با تولید ریخته گری تحت فشار آلومینیوم می باشد که بر اساس آخرین تغییرات توسط کارشناسان متخصص با دقت نگارش و جمع آوری شده است.

این فایل برای کارآفرینان در زمینه تولید ریخته گری تحت فشار آلومینیوم مناسب می باشد.

این طرح توجیهی شامل :

مقدمه و خلاصه ای از طرح

فهرست مطالب

جداول و محاسبات مربوطه

موضوع و معرفی طرح

هزینه تجهیزات

ظرفیت

سرمایه گذاری کل

سهم آورده متقاضی

سهم تسهیلات

دوره بازگشت سرمایه

اشتغال زایی

فضای مورد نیاز

تعداد و هزینه نیروی انسانی

استانداردهای مربوطه

بازارهای داخلی و خارجی

توجیه فنی و اقتصادی طرح

عرضه کنندگان و ...



مناسب برای :

- اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری

- گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا

- ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده

- گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون

- ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی

- مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی



این طرح توجیهی (مطالعه امکان سنجی، طرح کسب و کار، طرح تجاری یا BP) در قالب pdf و در حجم 62 صفحه به همراه جداول و کلیه محاسبات مربوطه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تعداد مشاهده: 333 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 62

حجم فایل:527 کیلوبایت

 قیمت: 1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


8 Disipline

8 Disipline


درک و آگاهی ازعلل اساسی مشکلات بسیارمهم است تا ازتکرارآنها کاسته شودوبطورایده آل ازبروزمجدد مشکلات جلوگیری شود.
Bill Arnott دارای گواهی و مدرس روش (D8) ومهارت های گروهی می باشد .وی روشی را درجهت کاستن هزینه ها و تغییرات اجرای موفقیت آمیزدربسیاری ازتقاضاهای متفاوت به کاربرده است.

تعداد مشاهده: 659 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:1,099 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:


کاراموزی جمع آوری و بازیافت مواد زائد جامعه شهری

کاراموزی جمع آوری و بازیافت مواد زائد جامعه شهری


4000
در زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
فهرست
چکیده
مقدمه
فصل اول :آشنایی با مکان کار آموزی
۱-۱ -موقعیت جغرافیایی منطقه۱۲
۱-۲- برخی از فعالیت های سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در سال های اخیر
فصل دوم: جمع آوری و بازیافت مواد زائد جامد شهری
۱-۲-تولید مواد زائد جامد
۲-۲ منابع مواد زائد جامد
۳-۲ مواد زائد جامد
۴-۲ کاهش در مبدا
۵-۲ پردازش ،ذخیره و اداره در محل
۶-۲ جمع آوری و حمل و نقل
۷-۲ جداسازی از مبدا
۸-۲ برنامه دریافت مواد
۹-۲ تفکیک زباله های تر،خشک و دفنی از مبدا تولید
۱۰-۲ بازیافت
۱۱-۲ دفع
۱۲-۲ زباله سوزی مواد زائد شهری
۱۳-۲ تاثیرات زیست محیطی بازیافت
۱۴-۲ بررسی کیفی مواد اولیه مورد نیاز و محصولات در فرآیندهای بازیافت
فصل سوم:بازیافت مواد پلاستیکی
۱-۳-پلاستیک چیست؟
۲-۳ -کاربرد پلاستیک
۳-۳ انواع روشهای تولید پلاستیک
۴-۳ جایگاه صنایع پلاستیک در ایران
۵-۳ تاریخچه صنعت پلاستیک در ایران
۶-۳ انواع روشهای جداسازی پلاستیک
۷-۳ انواع روشهای جداسازی پلاستیک
۸-۳ فناوری بازیافت پلاستیک
۹-۳ بازیافت پلاستیک
۱۰-۳ کیفیت بازیافت فعل ضایعات پلاستیکی در ایران
۱۱-۳ دسته بندی کیفی محصولات بازیافتی
۱۲-۳ تاثیرات زیست محیطی بازیافت پلاستیک
فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
پیشنهادات
فهرست جداول
جدول ۱-۱
جدول ۲-۱
جدول ۱-۲
جدول ۲-۲
فهرست نمودارها
نمودار ۱-۲
فهرست اشکال
شکل ۱-۳
چکیده :
جمع آوری مواد بازیافت شده ، یک ضرورت است . نحوه‌ی ذخیره‌ی مواد در خانه یا کنار جداول خیابان اثر مستقیمی بر موفقیت سیستم بازیافت دارد . در گذشته که جمعیت محدود بود جمع آوری به عهده ‌ی خود مردم و توسط دوره گردها بود اما اکنون در کشورهای صنعتی با توسعه ی برنامه‌ی بازیافت ،‌ کامیون‌های ویژه‌ای برای جمع آوری مواد قابل بازیافت طراحی شده است . قبل از تولید این کامیون‌ها برای جمع آوری مواد قابل بازیافت از ماشین‌های معمولی استفاده می‌شد.به طراحی‌،‌تولید،‌ عرضه و استفاده از محصولات به نحوی که در پایان عمر مفید تولیدات ، منجر به کاهش کمیت و سمیت زایدات حاصله بشود ، کاهش در مبدأ‌می‌گویند. اهداف و عملیات اجرایی کاهش در مبدأ در سیستم مدیریت مواد زاید شهری هر منطقه ، مخصوص آن منطقه است . در زمینه‌ی بازیافت باید گفت که تا کنون کار سازمان یافته‌ای در کشور انجام نشده است . بازیافت مواد زاید جامد شهری در کشور عمدتا در دست دوره گردها و گروه‌های غیر رسمی و کارگران شهرداری است .امروزه در کشورهای صنعتی فناوری‌های بازیافت پلاستیک توسعه‌ی بسیار زیادی پیدا کرده ،‌ به طوری که ماشین‌ آلات بسیار پیشرفته برای جداسازی خود کار پلیمرهای مختلف به بازار آمده است .
مقدمه :
تمام زندگی انسان در گرو مصرف مداوم و تولید و کشف مواد جدید است . در این میان ،‌هر جا مصرفی در کار است ،‌ پس ماندها و مواد زاید برجای می‌مانند آدمی از دیرباز با مسئله مواد زاید و چگونگی دور کردن آن از محیط زیست خود رو به رو بوده است . در گذشته ، تا زمانی که شهرهای بزرگ به وجود نیامده بودند و انبوه آدمیان در یک محل ساکن نبودند ،‌دفع پس مانده‌ها چندان مشکل آفرین نبود افزایش جمعیت کره‌ی زمین ،‌ مهاجرت به شهرهای بزرگ ،‌تمرکز جمعیت در شهرها ،‌ بالا رفتن مدام سطح زندگی ، افزایش مصرف شهروندان و تولید فراورده‌های مصرفی‌،‌تولید انبوه زباله را به دنبال داشت . تولید و مصرف انبوه مواد که حاصل انقلاب صنعتی و فناوری جدید بود ، الگو وشیوه‌ی زندگی انسان را دگرگون کرد و علاوه بر افزایش تولید زباله ،‌ترکیب زباله نیز همپای تغییر در شیوه ی مصرف دگرگون شده و برحجم انواع زباله‌های حاصل از مواد یک بار مصرف افزوده گردید‌.
با ایجاد و گسترش صنایع پتروشیمی ،‌تنوع محصولات شیمیایی و گسترش کاربرد محصولات این صنایع در زندگی روزمره‌ی انسان ،‌محیط زیست طبیعی و انسان ساخت از زباله‌های تولید شده لبریز شد ،‌به طوری که امروزه تولید زباله را می‌توان یکی از معضلات مهم جوامع بشری تلقی کرد . در شهر تهران روزانه بیش از ۶ هزار تن زباله تولید می‌شود که اگر به درستی جمع آوری و دفع نگردد،‌ به محیط زیست و سلامت روانی و بهداشت و پاکیزگی شهر تهران لطمه وارد می کند . ورود این مواد به محیط زیست اگر بدون کنترل و مدیریت صحیح باشد ،‌موجب بد منظره شدن محیط ،‌آلودگی آب ،‌هوا و خاک و به خطر افتادن بهداشت و سلامت افراد جامعه می‌شود .




این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد صفحات : 60

تعداد مشاهده: 667 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:151 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: